جزئیات خبر

Image
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401

شروع اردیبهشت با خروج پول

شاخص کل با افت 7487 واحدی معاملات امروز یکشنبه 4 اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ را به پایان برد. افت 7487 واحدی (0.5درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و 504 هزار واحدی قرار داد. شاخص کل هم وزن با افزایش 977 واحدی به سطح 402.408 واحد رسید و شاخص فرابورس نیز با 17 واحد کاهش، به عدد 20.746 رسید.
بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص توسط خگستر، خاهن و وبانک گذاشته شد، همچنین نماد های فولاد، پارسان و شتران مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
در بازار امروز حقوقی‌ها حدود ۲۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۷درصد یعنی ۸۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» و «لاستیک و پلاستیک» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.
سه نماد #فملی، #فولاد و #بپاس لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #وکبهمن، #پکویر و #سپید معطوف بود.
مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۳۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن با برتری ۹میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.
امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۷۰میلیارد تومان بود.

تیتر اخبار:
زلنسکی خواهان دیدار مستقیم با پوتین شد.
 
افزایش سرمایه استقلال ثبت شد.
 
قرارداد واریز منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت به‌زودی امضا می‌شود.
 
نزدیک به ۲۵ شرکت آماده عرضه در بازار هستند.
 
اوج‌گیری دوباره کرونا در چین پیشران کاهش ۵ درصدی قیمت نفت.
 
رشد ۱۴ درصدی صادرات غیرنفتی ایران به روسیه.

پروژه "بورس بین‌الملل" یکی از اولویت‌های سازمان بورس است.