جزئیات خبر

Image
دوشنبه 19 اردیبهشت 1401

باز هم گرما بازهم زمزمه قطعی و سهمیه ای شدن برق صنایع بزرگ

مطابق پیش بینی های روزهای اخیر و با وجود انتشار خبری مبنی بر محدودیت مصرف برق در صنایع که نزد اهالی بازار دست به دست می شد، بازار پر عرضه در محدوده منفی استارت خورد،البته دلیل دیگر عرضه ها را میتوان به ناتوانی شاخص در گذر از مقاومت 1،584 میلیون بیان کرد در نهایت شاخص کل کاهش 12900 واحدی را تجربه کرد. شاخص هم وزن نیز با روندی مثبت شروع به کار کرد ولی در اواسط بازار سهم های کوچک هم با فشار عرضه وفروش مواجه شدند و در نتیجه شاخص هم وزن هم با کاهش 2210 واحدی رو به رو شد. ارزش معاملات هم رشد 6.11 درصدی را به ثبت رسانید .
نکته قابل تامل بی توجهی شبریز به جو منفی بازار بود و این نماد بازار را با صف 148 خرید میلیونی به پایان رسانید.
با توجه به روند شاخص، احتمال اصلاح تا محدوده 1،482 ممکن است قابل پیش بینی باشد.
 
شاخص کل با افت 12000 واحدی معاملات امروز دو شنبه 19 اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ را به پایان برد. افت 12901 واحدی (0.83درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و 540 هزار واحدی قرار داد. شاخص کل هم وزن با کاهش 2210 واحدی به سطح 426.801 واحد رسید و شاخص فرابورس نیز با 108 واحد کاهش، به عدد 21095 رسید.
بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص توسط شبریز، مبین و جم گذاشته شد، همچنین نماد های فارس، شبندر و شستا مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
بیشترین تزریق پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «سایر محصولات کانی غیرفلزی»، «محصولات شیمیایی» و «ماشین آلات و تجهیزات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده های نفتی» و «بیمه و صندوق بازنشستگی» به نفع حقوقی ها تمام شد.
سه نماد #جم، #کقزوی و #خپارس لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی ها نیز بیشتر به #فملی، #شبندر و #خگستر معطوف بود.

تیتر اخبار:

ادعای روزنامه الرای درباره نهایی شدن توافق برجام
 
انتشار حقوق مدیران ارشد دولتی از ۱۰ خرداد 
 
رشد ۱۰۰ درصدی معاملات در سامانه نیما / رکورد معاملات نیمایی شکسته شد
 
خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه:
توافق میان ایران و ۱+۴ انجام شده است!
 
محدودیت‌های برق و باقی ماندن مشکلات تولید فولادسازان/ عدم سرمایه‌گذاری کافی در حوزه زیرساخت مساله‌ساز است
 
کاهش تولید چدن خام و آهن اسفنجی ایران