جزئیات خبر

Image
دوشنبه 23 خرداد 1401

اطلاعیه شرکت فرابورس ایران در خصوص شرایط سرمایه گذاران حرفه ای

مطابق اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، شرایط سرمایه گذاران حرفه ای به شرح ذیل می باشد؛
الف) مشتریان حقوقی

  1. بانک، بیمه و تمامی نهادهای تحت نظارت سازمان بورس
  2. اشخاصی که حداقل حقوق صاحبان سهام سه سال آخر آنها بیش از 100 میلیارد ریال باشد و یا میانگین ارزش پورتفوی سه سال آخر آنها بیش از 100 میلیارد ریال باشد.
  3. اشخاصی که گردش حساب بانکی آنها طی 6 ماه اخیر به ازای هر ماه بیش از 100 میلیارد ریال باشد.
  4. سبدها با دارایی تحت مدیریت بیش از 10 میلیارد ریال
 
ب) مشتریان حقیقی
  1. شخصی که مانده حساب یا ارزش ریالی پورتفوی وی طی 6 ماه اخیر در انتهای هر ماه مساوی یا بیشتر از 50 میلیارد ریال باشد و یا در 6 ماه اخیر، ماهانه به میزان حداقل 20 میلیارد ریال مجموع ارزش معاملات انجام شده در سمت خرید و فروش وی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران باشد.
  2. دارای یکی از مدارک علمی شامل تحلیلگر مالی خبره، حسابرسان داخلی، حسابداری رسمی مدیریت، مدیریت ریسک مالی، اصول بازار سرمایه، تحلیل گری، مدیریت سبد اوراق بهادار و ارزشیابی اوراق بهادار باشد یا سابقه عضویت در هیات مدیره نهادهای مالی را داشته باشد.
  3. در یک سال گذشته جمع ارزش اعمال قراردادهای معامله شده (غیر از اوراق اختیار فروش تبعی) وی در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران حداقل معادل 10 میلیارد ریال باشد.
  4. سبدها با دارایی تحت مدیریت بیش از 10 میلیارد ریال
  5. کارکنان ارکنان بازار سرمایه با حداقل یک سال سابقه بیمه.
 
لازم به ذکر است که در صورت داشتن هرکدام از این شرایط مشتری باید درخواست و مدارک خود را به کارگزاری ارائه کرده تا کارگزار نسبت به احراز مشتری و سپس ارسال درخواست به شرکت فرابورس ایران اقدام کند؛ پس از طی این مراحل و اخذ تاییدیه از شرکت فرابورس مشتری قادر به انجام معامله در نمادهای خاص (که صرفا به سرمایه گذاران حرفه ای اختصاص خواهد یافت) خواهد بود. جهت اطلاعات بیشتر می توانید فایل ضمیمه را مطالعه فرمایید.
 

دانلود فایل ضمیمه

 

دانلود فایل