جزئیات خبر

Image
یکشنبه 1 اسفند 1400

گزارش روزانه بازار 1400/12/01

شاخص کل امروز با کاهش 7785 واحدی به 1,274,405 واحد رسید و شاخص هم‌وزن با کاهش 657 واحدی رو به رو شد و به عدد 324,431 واحد رسید. شاخص فرابورس نیز به سطح 17476 واحد رسید.
ارزش کل معاملات امروز بازار 5,009 میلیارد تومان بود، از این مبلغ  2487 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد شامل سهام و حق تقدم  بوده است.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «ساخت محصولات فلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.
سه نماد #فملی، #فولاد و #شبندر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #وبملت، #فرابورس و #فاما معطوف بود.
بازار روند روز گذشته را ادامه داد، با توجه به کاهش دلار روند کلی بازار نزولی بود، با این حال در برخی از گروه ها شاهد رشد بودیم.گروه بانکی و خودرویی  به. گروه های برجامی موسوم هستند و در انتهای بازار شاهد افزایش تقاضا در آنها بودیم  که  برای فردا نوید بازار بهتری را به نسبت روزهای گذشته می دهد
دلار روند نزولی خود را با اخبار مبنی بر نزدیکی توافق هسته‌ای ادامه داد. دلار به پایین ترین سطح از زمان آغاز ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی در زیر 26 هزارتومان رسید.



 

 
اخبار موثر:
سرخابی‌ها نزد سازمان بورس ثبت شدند
رئیس سازمان خصوصی سازی:
طلسم ۲۴ ساله شکست، امروز باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نزد سازمان بورس ثبت شدند.
حرکت به سوی حاکمیت شرکتی مطلوب، شفافیت عملکردی، انضباط مالی و مشارکت مردم و هواداران در این دو باشگاه آغاز شد.
 
فروش نفت ایران با ۱۰ تا ۱۲ درصد تخفیف / ضرر ۱۷۰ میلیون دلاری تحریم در هر روز!
سیدحمید حسینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز، در گفتگو با «انتخاب» با بیان اینکه در شرایط فعلی، نفت ایران با ۱۰ تا ۱۲ درصد تخفیف به فروش می رسد گفت که غیر از تخفیف، هزینه بیشتری برای حمل و نقل و اسناد انتقال می‌پردازیم . به گفته او، ایران روزانه حدود ۱۷۰ میلیون دلار بابت عدم فروش نفت ضرر می‌کند.
 
مسعود اسم خانی مدیر عامل تاپیکو شد
دکتر مسعود اسم خانی عضو هییت مدیره سابق گروه مپنا و مدیر عامل پتروشیمی اسپک طی حکمی از سوی مدیر عامل شستا به عنوان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین اجتماعی (تاپیکو) منصوب شد.
 
مدیرعامل ایران‌خودرو:
حفظ حقوق سهامداران اولویت ایران‌خودرو
خطیبی مدیرعامل ایران‌خودرو با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت محصولات، خروج از زیان دهی نماد «#خودرو» و حفظ حقوق سهامداران را از اولویت های این خودروساز دانست.
خطیبی با اشاره به این‌که کاهش قیمت تمام شده تولید، از سیاست‌های ایران خودرو به شمار می‌رود، اظهار کرد: ارتقای کیفیت و توسعه محصولات از جمله موضوعاتی است که با جدیت دنبال می‌شود.
 
وزیر خارجه قطر: توافق با ایران به سود همه خواهد بود
وزیر خارجه قطر:
رسیدن به توافق درخصوص برنامه هسته ای ایران به سود همه طرف ها خواهد بود.
امیدواریم که بعد از این توافق، توافقی میان ایران و کشورهای عربی خلیج(فارس) حاصل شود.
 
حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا حذف می‌شود
بر اساس اعلام فرابورس، شرکت ریل سیر کوثر با نماد معاملاتی "حسیر"، شرکت صنایع چوب خزر کاسپین با نماد معاملاتی "چخزر" و شرکت توسعه فناورزی اطلاعات خوارزمی با نماد معاملاتی "مفاخر" سه نمادی هستند که از فردا (دوشنبه) حجم مبنا نخواهند داشت.