جزئیات خبر

Image
یکشنبه 8 اسفند 1400

گزارش روزانه بازار

خودنمایی کوچکترها......
شاخص کل امروز با افت 3568 واحدی به 1279301 واحد رسید و شاخص هم‌وزن با کاهش 1278 واحدی رو برو شد و به عدد 330.796 واحد رسید.شاخص کل فرابورس هم با رشد 7   واحدی در ارتفاع 17641  واحد قرار گرفت
ارزش کل معاملات امروز بازار 10859 میلیارد تومان بود، از این مبلغ 2133 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد شامل سهام و حق تقدم بوده است.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «استخراج کانه‌های فلزی»، «فرآورده‌های نفتی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «کاشی و سرامیک» و «زراعت و خدمات وابسته» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.
سه نماد #فزر، #خودرو و #افق لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #خلنت، #فولاد و #کحافظح معطوف بود.
امروز بر خلاف روزگذشته شاهد روزنه امید و برگشت به توافق بودیم، در بورس هم با توجه به این امیدواری شاهد کاهش فشار فروش و در دقایقی شاهد افزایش تقاضا در گروه های برجامی بودیم سهام ریالی بهتر از سهام دلاری بودند و شاهد برتری وضعیت در سهام کوچکتر نسبت به بزرگان بازار بودیم در کلیت بازار شاهد وضعیت نابسامان و خستگی و افت ارزش معاملات هستیم امیدوارم هر چه زودتر تکلیف مشخص شود شاید که بازار از این سردرگمی رهایی یابد...
 

اخبار موثر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:
تحریم برخی نهاد‌ها و بعضی تحریم‌های دیگر مثل آیسا و کاتسا و یو ترن از موارد باقی‌مانده مذاکرات است
خارج شدن سپاه از لیست سازمان های تروریستی هم باید تعیین تکلیف شود
 
هیأت اوکراینی برای مذاکره با روسیه عازم بلاروس شد
 خبرگزاری تاس به‌نقل از یکی از سیاستمداران بلاروسی گزارش کرد هیأت اوکراینی برای گفت‌وگو با هیأت روس عازم شهر «گومل» بلاروس شده‌ است.
 
خوراک پتروشیمی‌ها بیش از ۲ برابر می‌شود
معاون وزیر نفت امروز معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام خوراک مجتمع‌های پتروشیمی است که این رقم تا پایان برنامه هشتم توسعه به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام خواهد رسید.
مرتضی شاهمیرزایی افزود:  با دو برابر شدن مقدار خوراک مصرفی مجتمع‌های پتروشیمی تا پایان برنامه هشتم توسعه، محصولاتی با ارزش افزوده بالایی تولید خواهد شد که قابل مقایسه با میزان کنونی نیست.
 
خبر رد توافق در جلسه شورایعالی امنیت ملی صحت ندارد
منبع آگاه گفته است که خبر رد توافق در جلسه شورایعالی امنیت ملی صحت ندارد. هنوز بررسی‌ها روی متن توافق ادامه دارد.
 
تطمیع بازار گاز اروپا با افزایش عرضه روسیه!
قیمت گاز انگلیس و هلند پس از رشد چشمگیری که تحت تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین داشت، در پی سودگیری و انتظارات برای ازسرگیری جریان خط لوله یامال-یوروپ در مسیر غرب این خط لوله، کاهش پیدا کرد.