جزئیات خبر

Image
چهارشنبه 11 اسفند 1400

گزارش روزانه بازار 1400/12/11

بی تفاوتی بورس تهران به پرواز قیمت های جهانی..

شاخص کل بورس امروز 780 واحد کاهش در ارتفاع 1.281.152 واحدی قرار گرفت. شاخص کل با هم وزن 208 واحد صعود کرد و در رقم 334 هزار و 156 واحد ایستاد.شاخص کل فرابورس نیز 31 واحد کاهش یافت و رقم 17 هزار و 642  واحد را در ثبت کرد.
نمادهای کگل،وغدیر و کچاد بیشترین اثر مثبت را بر  شاخص بورس داشتند  و شستا،خودرو و وبملت نمادهایی بودند که مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند
ارزش کل معاملات امروز بازار 6.123میلیارد تومان بود، از این مبلغ 2.913 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد شامل سهام و حق تقدم بوده است.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «بیمه و صندوق بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.
سه نماد #بپاس، #وبملت و #فزر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #شستا، #ثشاهد و #وغدیر معطوف بود.
بازار در یک روز بین تعطیلی با تائید،تکذیب و خبر بر هم خوردن توافق شروع شد بر خلاف روزهای گذشته و بر اساس اخبار منتشر شده از وین شاهد افزایش عرضه ها در گروه های برجامی بودیم. برخلاف بورس تهران ، بازارهای جهانی با افزایش تنش روسیه و اوکراین شاهد جهت گیری و وضعیت مناسب بسیار خوب قیمت ها هستیم هر چند در بورس سرمایه گذاران بیشتر به تماشای بازار می پردازند. همچنان چالش اصلی و تاثیرگذار بر بازار سرمایه ایران مباحث مربوط به برجام و توافق است . بنظر می رسد در صورت اخبار مثبت و توافق و با رشد قیمت های جهانی شاهد افزایش تقاضا در بورس تهران باشیم امروز در یک اتفاق خوب شاهد بازگشایی مناسب نماد شستا بودیم که همه این موارد میتواند به روند بازار در هفته آتی کمک کند به امید برگشت اعتماد به بورس تهران...... 

 
اخبار موثر:

قیمت گاز در اروپا یک رکورد تاریخی را شکست و به ۲۲۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ مترمکعب رسید.

 
حمایت رهبر دموکرات‌های سنا از مذاکرات وین
«چاک شومر» که از مخالفان اولیه برجام بوده، اعلام کرد اکنون از مذاکرات آمریکا در وین برای احیای این توافق حمایت می‌کند.
رهبر دموکرات‌های سنا گفت: در توافق اولیه با ایران مشکلاتی وجود داشت و بسیاری از ما از دولت بایدن خواسته‌ایم به این مشکلات در وین رسیدگی کند اما فکر می‌کنم بحث‌ها مهم و خوب هستند.
 
بازدید از پیش اعلام‌نشده رئیسی از ایران‌خودرو 
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز در بازدید از پیش اعلام‌نشده، به ایران‌خودرو رفت و دستورهای مهمی صادر کرد.
 
«نورد استریم ۲» ورشکست شد
شرکت «نورد استریم ۲» که مسئول ساخت خط لوله انتقال گاز از روسیه به آلمان بوده و اخیرا به دلیل حمله روسیه به اوکراین، مورد تحریم قرار گرفت، رسما اعلام ورشکستگی کرد.
این شرکت همچنین تمامی کارکنانش را اخراج و تحریم‌های آمریکا را دلیل ورشکستگی خود معرفی کرده است.
 
نماد های استقلال و پرسپولیس در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران درج شدند.
 
اقتصاد ایران سال آینده وضعیت بهتری خواهد داشت
 مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه اگر مشکل سال آینده مشکل خاصی در اقتصاد ایران رخ ندهد، نرخ رشد تورم به زیر ۲۵ درصد خواهد رسید، گفت: کشور ما واردکننده بسیاری از اقلام است که افزایش قیمت جهانی، روی قیمت کالاها اثر می‌گذارد اما قیمت کالاها فعلاً نسبت به کاهش نرخ ارز مقاومت می‌کنند.
 
توییت نماینده ارشد انگلیس در مذاکرات برجام با هشتگ «پایان بازی مذاکرات وین»
او به «شب طولانی» مذاکرات دیشب هم اشاره کرده است