جزئیات خبر

Image
دوشنبه 16 اسفند 1400

گزارش روزانه بازار 1400/12/16

بازی مرکب گروه های برجامی.....
شاخص کل امروز با افزایش 20,327 واحدی به 1,342,925 واحد رسید و شاخص هم‌وزن با افزایش 2,849 واحدی رو به رو شد و به عدد 341,520 واحد رسید.شاخص کل فرابورس نیز 306  واحد افزایش یافت و رقم 18098 واحد قرار گرفت.
نمادهای کگل،پارسان و تاپیکو بیشترین اثر مثبت را بر  شاخص بورس داشتند  و شستا،حکشتی و خودرو نمادهایی بودند که مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند
ارزش کل معاملات امروز بازار 17.556 میلیارد تومان بود، از این مبلغ 4.889 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد شامل سهام و حق تقدم بوده است.
بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فرآورده‌های نفتی» و «استخراج کانه‌های فلزی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.
سه نماد #شبندر، #شتران و #نوری لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به #وبملت، #بپاس و #حکشتی معطوف بود.
برای سومین روز متوالی شاهد رشد شاخص بودیم. به نظر میرسد قدرت خریداران در چند روز گذشته بیشتر از فروشندگان بوده است و شاهد ورود پول حقیقی به بازار هستیم.  عرضه های سنگین آخر وقت احتمال پولبک شاخص به سطح یک میلیون و سیصد هزار واحد را در ذهن تقویت می نماید . جهش قیمتی نفت نیز موجبات افزایش تورم در جهان را افزایش خواهد داد که سیگنال مثبتی را به بازار سرمایه مخابره می‌کند.
دلار همچنان زیر سطح 26 هزارتومان معامله میشود و به نسبت روز های گذشته نوسانات قیمت دلار کاهش یافته است.

اخبار موثر بر بازار:
 
گروسی: مشتاقانه آماده پیگیری توافق با ایران هستیم
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در نخستین روز برگزاری دور جدید نشست شورای حکام گفت که این سازمان مشتاقانه آماده پیگیری توافق صورت گرفته با سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص حل و فصل مسائل باقی‌مانده مورد اختلاف است.

 
وزیران خارجه روسیه و اوکراین دیدار می‌کنند
العربیه:
«سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه روز پنجشنبه با «دیمیترو کولبا» همتای اوکراینی خود در شهر آنتالیای ترکیه دیدار خواهد کرد.

 
دولت رئیسی کارخانه ارج را احیاء کرد
مدیرعامل کارخانه ارج: با حمایت‌های دولت سیزدهم و رفع موانع و مشکلات بر سر راه این شرکت از جمله ثبت سفارش خطوط تولید و تجهیزات، این کارخانه پس از سال‌ها احیاء شد.


 
خبرگزاری فرانسه: بهای گاز اروپا 60‌ درصد افزایش یافت

 
علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی: 
چشم‌انداز توافق در مذاکرات وین بدلیل تاخیر واشینگتن در اتخاذ تصمیم سیاسی همچنان مبهم است.
اولویت مذاکره‌کنندگان ایرانی حل و رفع موضوعات باقی‌مانده‌ای است که در ردیف خطوط قرمز محسوب می‌شوند.
دسترسی سریع به توافق قوی نیازمند ارائه ابتکارهای جدید از سوی همه طرف‌هاست.

 
دارو از سبد ارز ترجیحی حذف نمی‎شود
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱: تا زمانی که زیرساخت لازم برای جبران افزایش هزینه های احتمالی ناشی از تغییر سیاست ارز ترجیحی فراهم نباشد، دارو را از سبد ارز ترجیحی حذف نمی شود و در این زمینه دولت نیز حساسیت لازم را دارد.