جزئیات خبر

Image
یکشنبه 22 اسفند 1400

گزارش روزانه بازار 1400/12/22

رشد نرخ دلار مانع ریزش بازار....
شاخص کل امروز با افزایش  2,379 واحدی به 1,335,312 واحد رسید و شاخص هم‌وزن با کاهش 368 واحدی رو به رو شد و به عدد 338,728 واحد رسید.شاخص کل فرابورس 28  واحد کاهش یافت و به رقم 18.152 واحد رسید.
نمادهای کگل،شتران و کچاد بیشترین اثر مثبت را بر  شاخص بورس داشتند  و شستا،شیراز و حکشتی  نمادهایی بودند که مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند
ارزش کل معاملات امروز بازار 6.204  میلیارد تومان بود، از این مبلغ 2.808 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد شامل سهام و حق تقدم بوده است.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «پیمانکاری صنعتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.
سه نماد #وگردش، #بپاس و #فملی لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #کگل، #اتکام و #بالاس معطوف بود.
 رشد ناچیز  بازارسرمایه امروز درحالی رخ داد که خبر حمله موشکی سنگین و غافلگیرکننده به مواضعی در اربیل عراق به بازار مخابره شد در روز گذشته هم با خبر توقف در توافق بازار با فشار فروش همراه بود امروز با این دو خبر شاهد رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی بودیم که این رشد مانع ریزش بیشتر بازار شد در بازار امروز شایعه ابلاغ نرخ تسعیر بانکها به گوش میرسد (نرخی که مبنای محاسبه آن بر اساس مصوبه دولت، 90 درصد میانگین قیمت دلار نیما در 6 ماه اخیر خواهد بود)که در صورت تائید ، این خبر می تواند محرک تقاضا در نمادهای  گروه بانکی که دارایی ارزی دارند باشد . یکی از اخباری که در روزهای گذشته کمتر دیده شد افزایش 57 درصدی حداقل حقوق می باشد که تصمیم به ظاهر شیرین برای جامعه کارگری می باشد و عاملی برای افزایش بهای تمام شده در شرکت های خصوصی که میتواند بر سود شرکت هایی که تعداد پرسنل زیادی تاثیرگذار باشد...


اخبار موثر بر بازار:
 
یک مقام ارشد آمریکایی:
احتمال حرکت به سمت توافقی با ایران بدون حضور روسیه در صورت پافشاری کرملین بر خواسته هایش / انتخاب

 
هشدار سپاه به صهیونیست: تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌ سخت مواجه می‌شود
روابط عمومی کل سپاه پاسداران: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس؛ شب گذشته «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

 
قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد
قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی برای معامله در بورس کالای ایران از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با نرخ ارز ۲۳۹۸۴۱.۵ ریالی اعلام شد.

 
یوآن جایگزین دلار و یورو در بانک های روسیه
با جدایی رسمی روسیه از ارزهای دلار و یورو، بانک دولتی وی تی بی به مشتریان خود این فرصت را داده که حساب‌های پس‌انداز با یوان چین را با حداکثر نرخ بهره ۸ درصد باز کنند./راشاتودی


وزیر صمت : از اواسط سال آینده به تدریج قرعه کشی حذف می‌شود.

 
فاطمی امین: واردات خودرو از سال آینده آزاد می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت از آزاد شدن واردات خودرو به کشور از اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ خبر داد. /ایرنا

 
تعلیق موقت گفت‌وگوهای میان ایران و عربستان سعودی 
خبرهای رسیده به نور نیوز حاکی است که ایران به صورت یک طرفه این گفتگوها را موقتا تعلیق کرده است.