جزئیات خبر

Image
دوشنبه 23 اسفند 1400

گزارش روزانه بازار 1400/12/23

تعادل در بازار
شاخص کل امروز با کاهش  595 واحدی به 1.334.781واحد رسید و شاخص هم‌وزن با افزایش 218 واحدی رو به رو شد و به عدد 338,954 واحد رسید.شاخص کل فرابورس 14  واحد کاهش یافت و به رقم 18.138 واحد رسید.
نمادهای شپدیس،کچاد و شیراز بیشترین اثر منفی را بر  شاخص بورس داشتند  و کگل،ومعادن و خودرو نمادهایی بودند که مانع از افت بیشتر شاخص بورس شدند
ارزش کل معاملات امروز بازار 184.364 میلیارد تومان بود، از این مبلغ 2.567 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد شامل سهام و حق تقدم بوده است.
بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که ۴۲۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات ۲۷۰میلیارد تومانی دوم شد و «استخراج کانه‌های فلزی» در جایگاه سوم قرار گرفت. 
کلیت بازار در انتظار سیاست‌ها و تصمیماتی است که در خصوص مسائل مختلف به ویژه برجام اتخاذ می‌شود. به نظر می‌رسد با رسیدن به پایان هفته حجم معاملات در روند کاهشی قرار گیرد  اما همچنان سیر تعادلی بازار ادامه خواهد داشت.

اخبار موثر بر بازار:
بدهی‌های خارجی ایران ۸ میلیارد و ۴۷۳ میلیون دلار شد
بدهی خارجی ایران در پایان دی امسال، ‌به رقم ۸ میلیارد و ۴۷۳ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۷ درصد کم شده است.
 
مسکو: مذاکرات وین طبق روال ادامه خواهد داشت
وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای درباره اتهام‌زنی‌ها به مسکو در خصوص مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه  ایران تأکید کرد که این مذاکرات احیای برجام بدون تعویق و طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت.
 
تأکید قطر بر حل دیپلماتیک بحران اوکراین
وزیر خارجه قطر در دیدار با همتای روس خود در مسکو گفت دوحه از هیچ تلاشی برای دستیابی به راهکار صلح‌آمیز بحران اوکراین دریغ نخواهد کرد.
منابع نزدیک به دولت قطر پیشتر گفته بودند دوحه در صورت نیاز، آماده میانجیگری برای بحران اوکراین است.
 
نقدینگی به ۴ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید
طبق اعلام بانک مرکزی میزان نقدینگی در دی ۱۴۰۰ به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.
 
خطیب‎زاده: 
مسئولیت نقطه فعلی ما در مذاکرات احیای برجام ایالات متحده است
رویکرد روسیه و چین تا امروز رویکرد سازنده‎ای بوده است. 
مقامات روس اعلام کردند که مانع یک توافق خوب نمی‌شوند
 
عبور نرخ تسعیر ارز بانک ها از 20000 تومان 
با استناد به  این که به صورت سنواتی هر ساله در پایان سال ، بانک مرکزی نرخ تسعیر ارز بانک ها را مشخص می‌کند ، طبق خبرهای رسیده،  در چند روز آینده، نرخ دقیق این متغیر مهم ابلاغ خواهد شد.