جزئیات خبر

Image
چهارشنبه 25 اسفند 1400

گزارش روزانه بازار 1400/12/25

شاخص کل امروز با افزایش  7808 واحدی به 1,345,030 واحد رسید و شاخص هم‌وزن با افزایش 2623 واحدی رو به رو شد و به عدد 342,797 واحد رسید.شاخص کل فرابورس 77  واحد افزایش داشت و به رقم 18,204 واحد رسید.

نمادهای شستا، فولاد و فملی بیشترین اثر مثبت را بر  شاخص بورس داشتند  و شپدیس، پارسان و کچاد نمادهایی بودند که مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند

ارزش کل معاملات امروز بازار 10.885 میلیارد تومان بود، از این مبلغ 2.567 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد شامل سهام و حق تقدم بوده است.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «عرضه برق،گاز، بخار و آب گرم» و «حمل و نقل، انبار داری و ارتباطات» رقم خورد. 

سه نماد #فملی، #سپید و #ومعادن لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #مبین، #وخارزم و #حکشتی معطوف بود.

اخبار موثر بر بازار:

منابع خبری از آزادی زاغری خبر دادند

خبرنگار گاردین و خبرگزاری رویترز دقایقی پیش به نقل از مقام‌های رسمی انگلیس از آزادی نازنین زاغری خبر دادند.

وی در قبال ۵۳۰ میلیون پوند تبادل شد./تسنیم
 

وضعیت بازار سرمایه در سال آینده بهتر می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

کارها و اقدامات مهمی توسط تیم اقتصادی دولت سیزدهم، مدیران و مسئولان کشور همراه با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دست اجرا است که شامل اقدامات درونی برای بهبود عملکردها و هم اقدامات بیرونی موازی با آن کارها در حل پیگیری است.

احکامی که اثرات منفی بر بازار بورس دارند به طور حتم توسط نمایندگان به خصوص کمیسیون اقتصادی مجلس بازنگری خواهد شد.

 

 

روسیه رسما عقب نشست

وال استریت ژورنال: 

 اولیانوف به اتحادیه اروپا اعلام کرده مسکو فقط در بحث پروژه‌های هسته‌ای برجام، تضمین می‌خواهد، نه بیشتر.

دیپلمات‌های ارشد غربی گفتند که روسیه اخیراً از خواسته‌های خود از واشنگتن در رابطه با توافق هسته‌ای ایران عقب نشینی کرد و راه را برای تهران و واشنگتن برای احیای برجام باز کرد.


ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از مقام‌های ارشد روسیه و چهره‌های رسانه‌ای این کشور خواسته از شغل خود استعفا دهند و علیه حمله به اوکراین موضع بگیرند.

 

روز شنبه آینده آخرین روز کاری بورس در سال ۱۴۰۰ است

براساس آخرین اخبار اعلام شده بازار سرمایه برای روز شنبه باز خواهد بود و معاملات آن طبق روال همیشگی انجام می‌شود.

همچنین اعلام شده است که در صورت اعمال تعطیلی در فعالیت بانک‌ها، معاملات بازار سرمایه متوقف و این بازار همسو با دیگر بازارها تعطیل خواهد شد.
 

كليه معاملات نماد معاملاتي شركت هاي بانك خاورميانه(وخاور)، بانك تجارت(وتجارت)، بانك صادرات ايران(وبصادر)، بانك كارآفرين(وكار)در روز جاري چهارشنبه مورخ 1400/12/25 تاييد نگرديد. 

مديريت عمليات بازار شركت بورس اوراق بهادار تهران
 

تراس: پرداخت بدهی خود به ایران را در اولویت قرار داده‌ایم

وزیر خارجه انگلیس گفته لندن پرداخت بدهی خود به ایران را در اولویت قرار داده و به دنبال راه‌هایی برای پرداخت آن بوده است.
 

شاهین به بورس کالا رفت 

پذیرش اولین محصول #خساپا در بورس کالا