جزئیات خبر

Image
سه شنبه 9 فروردین 1401

افت شاخص کل در روز افزایش ارزش معاملات خرد

شاخص کل امروز با کاهش 4.421 واحدی به 1.414.231 واحد رسید و شاخص هم‌وزن با افزایش 2.482 واحدی رو به رو شد و به عدد 362.921 واحد رسید. شاخص فرابورس نیز با 0.02 درصد افزایش، به سطح 19053واحد رسید. نمادهای شستا، جم و وتجارت بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد، شتران و فملی بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند. 

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «مواد و محصولات دارویی» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.
سه نماد #خساپا، #شتران و #شپنا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #دتوزیع، #فرابورس و #سمگا معطوف بود.
روند رشد شاخص کل پس از شش روز متوالی رشد پی‌در‌پی متوقف شد و در مقابل شاخص هم‌وزن برای هفتمین روز متوالی روند صعودی خود را تداوم بخشید
در پایان بازار امروز ۶۱درصد  از نمادهای بازار در محدوده مثبت (معادل ۴۱۳ نماد) و ۳۹درصد (معادل ۲۶۹ نماد) از نمادهای بازار در محدوده منفی تابلو معامله می‌شدند.

اخبار موثر بر بازار:

 
نگرانی چین از اقدامات آمریکا 
سخنگوی وزارت خارجه چین: 
اعمال تحریم علیه روسیه راه موثری برای حل مسائل نیست. از آمریکا می‌خواهیم در تحریم‌ها علیه روسیه هشدارهای چین را جدی بگیرد و از تضعیف حقوق مشروع و منافع چین به هر شکلی خودداری کند.
 
کاهش قیمت گذاری دستوری از اقتصاد کشور با همکاری دولت و بورس کالا
علیرضا ناصرپور؛ معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار:
تاکید سازمان بورس این است شرکت‌هایی که به عنوان ناشر در بورس پذیرفته شده اند تا حد امکان اقدام به پذیرش و عرضه محصولات خود در بورس‌های کالایی کنند.
 
امیرعبداللهیان راهی چین شد
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در رأس هیأتی به منظور شرکت در سومین نشست کشورهای همسایه افغانستان راهی چین شد.
 
فراخوان عرضه بلوک‌های مدیریتی استقلال و پرسپولیس
سازمان خصوصی سازی فراخوان عرضه بلوک‌های مدیریتی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را منتشر کرد.
سازمان خصوصی سازی با صدور فراخوانی از همه اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت‌های صاحب صلاحیت و با سابقه دعوت کرد جهت انجام مذاکره و ارائه پیشنهادهای خود در راستای واگذاری سهام مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به سایت سازمان و یا دفتر بازاریابی و واگذاری بنگاه‌های این سازمان مراجعه یا مکاتبه کنند.
 
می‌توان به توافق نزدیک بود و به توافق نرسید
نماینده آمریکا در امور ایران:
می‌توان به توافق نزدیک بود و به توافق نرسید.
تحریم ها علیه سپاه باقی می مانند.
 
افزایش قیمت گندم در سال ۱۴۰۱/ تأمین نهاده‌های دامی با قیمت مناسب
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی از افزایش قیمت گندم در سال جاری برای حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان خبر داد.