جزئیات خبر

Image
چهارشنبه 10 فروردین 1401

سبزه 13 بدر را به نیت سبزی بازار گره بزنید

شاخص کل امروز با افزایش 17.887 واحدی به 1.432.137 واحد رسید و شاخص هم‌وزن با افزایش 2.982 واحدی رو به رو شد و به عدد 365.908 واحد رسید. شاخص فرابورس نیز با 0.01 درصد افزایش، به سطح 19.316 واحد رسید. نمادهای فارس، نوری و فولاد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای کچاد ، وغدیر و کگل بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند. 

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «خدمات فنی و مهندسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.
سه نماد #کرماشا، #خگستر و #آریا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #وبملت، #فملی و #حکشتی معطوف بود.
در پایان بازار امروز ۷۲درصد از نمادهای بازار در محدوده مثبت (معادل ۴۹۸ نماد) و ۲۸درصد (معادل ۱۸۹ نماد) از نمادهای بازار در محدوده منفی تابلو معامله شدند!
تعداد صف‌های خریدوفروش نیز به‌ترتیب در انتهای بازار ۱۵۰ نماد (به ارزش ۱۱۲۰ میلیارد تومان) و ۲۳ نماد (به ارزش ۳۹ میلیارد تومان) گزارش شدند. این موضوع نشان‌دهنده پایان سبزپوش بازار سهام در روز جاری بود.

اخبار موثر:

 
وزیران خارجه ایران و قطر دیدار کردند
حمد بن عبدالرحمن آل ثانی و حسین امیرعبداللهیان وزیران خارجه قطر و ایران دیدار و گفت و گو کردند.
 
زلنسکی مذاکرات با روسیه را مثبت ارزیابی کرد
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین سه‌شنبه شب اعلام کرد، پیام‌های مثبتی در مذاکرات صلح با روسیه وجود دارد
 
نمایش کل عمق مظنه‌ها از ۱۵ فروردین‌ماه
مهدی پارچینی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، در گفت‌وگو با خبرنگار همفکران گفت: کل عمق مظنه از ۱۵ فروردین نمایش داده خواهد شد.
 
عربستان قیمت نفت خود را افزایش می‌دهد 
بلومبرگ: عربستان در شرایطی که عدم تمایل غرب، کره جنوبی و ژاپن برای خرید نفت روسیه، تقاضا برای نفت خاورمیانه را بالا برده، احتمالا قیمت رسمی فروش نفت خود را افزایش خواهد داد.
 
از جیب سهامداران به جیب سرخابی‌ها!
پای مستطیل سبز بالاخره به تالار شیشه‌ای باز شد و باید منتظر ماند و دید آیا پاس بورسی شدن سرخابی‌ها به گل ختم می شود یا خیر؛ پاسی که فعلا باعث شده تا سرمایه سهامداران نصیب دو باشگاه شود.