جزئیات خبر

Image
دوشنبه 15 فروردین 1401

رکوردشکنی دلگرم کننده تا یک قدمی شاخص 1 میلیون 500 هزار واحدی

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز 6 هزار و 800  واحد رشد کرد و به عدد یک میلیون و 468 هزار واحد رسید.شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 563 واحدی ، به 373 هزار و 266 واحد رسید. شاخص فرابورس نیز سبزپوش شد و  19 هزار و 690 واحد را ثبت کرد.
نمادهای  فولاد ، شپنا و شبندر بیشترین اثر مثبت را بر  شاخص بورس داشتند. فملی، نوری و شستا نمادهایی بودند که مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.
ارزش کل معاملات امروز بازار 19.262 میلیارد تومان بود، از این مبلغ 7.345 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد شامل سهام و حق تقدم بوده است.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.
سه نماد #فملی، #فولاد و #نوری لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به #شپنا، #وبصادر و #تملت معطوف بود.
با نگاهی به تابلوهای بورس تهران متوجه اتفاق بسیار مهمی خواهیم شد که باعث تقویت امید در دل سهامدارانی که عطای بورس را به لقایش بخشیده بودند شده است؛ ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس در حالی از مرز هفت هزار میلیارد تومان گذر کرده که از روز ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ به این سو چنین رکوردی به ثبت نرسیده بود.
در معاملات بورس امروز اقبال با پالایشی‌ها بود. در طرف مقابل فلزی‌ها با خروج پول همراه شدند. در ابتدای بازار شاخص‌ها وضعیت بهتری داشتند اما با نزدیک شدن به انتهای به بازار و افزایش عرضه‌ها رشد بازار، به مراتب کاهش یافت . پس از رشد متوالی بازار در روزهای گذشته می‌توان گفت عرضه ها در این محدوده‌ امری و طبیعی است و با نزدیک شدن شاخص به 1 میلیون و 500 هزار همچنان شاهد دست به دست شدن و افزایش حجم معاملات خواهیم بود.

اخبار موثر بر بازار:
قیمت قرارداد ماهانه متانول اروپا  72.5 یورو در هر تن براى آوریل افزایش یافت
قیمت قرارداد ماهانه متانول اروپایی آرگوس آوریل (CP) در 30 مارس 2022 567.5 یورو در هر تن ارزیابی شد که نسبت به 495 یورو در مارس، 72.5 یورو در هر تن افزایش یافته است.
 
معاون وزیر صمت: حذف ارز دولتی برای دارو/ واردات دارو تا پایان سال نصف می‌شود
 معاون وزیر صمت از حذف ارز دولتی برای دارو خبر داد و گفت که هدف وزارت صمت کاهش ۵۰ درصدی ارزبری در این حوزه تا پایان سال است.
 
«نورانی» رئیس شورای رقابت شد
رئیس‌جمهور در حکمی «سید محمدرضا نورانی» را به‌ عنوان رئیس شورا و مرکز ملّی رقابت منصوب کرد.
 
دستور سازمان بورس به کلیه ناشرین برای پرداخت سود مجامع از طریق سامانه سجام 
مدیران متخلف به انفصال از خدمت محکوم خواهند شد
 
 رئیس‌جمهور در مکالمه تلفنی با امیر قطر:
تهران از توسعه سطح روابط با دوحه در بخش‌های مختلف استقبال می‌کند، توسعه روابط تهران قطر به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه است.
 
وزیر خارجه:آمریکا مسوول طولانی شدن مذاکرات است
امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه عمان: 
آماده یک توافق خوب و پایدار در وین هستیم
آمریکا، مسئول مستقیم تطویل مذاکرات است./ایسنا
 
خرید و فروش سهام عدالت فعلا متوقف است
فارس - دستیار ویژه رئیس سازمان بورس گفت: خرید و فروش سهام عدالت فعلاً متوقف است و باید آئین‌نامه معاملات سهام عدالت در شورای عالی بورس تغییر کند.