جزئیات خبر

Image
چهارشنبه 17 فروردین 1401

ترمز بورس کشیده شد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز 7 هزار و 675  واحد افت کرد و به عدد یک میلیون و 463 هزار واحد رسید.شاخص کل هم‌وزن اما با رشد هزار و 541 واحدی ، به 377 هزار و 369 واحد رسید. شاخص فرابورس نیز با رشد 69  واحدی ، عدد  19 هزار و 850  واحد را ثبت کرد.
نمادهای  وپارس،وامید  و پترول  بیشترین اثر مثبت را بر  شاخص بورس داشتند. فولاد،فملی  و شتران نمادهایی بودند که مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.
ارزش کل معاملات امروز بازار 8.607 میلیارد تومان بود، از این مبلغ 6.245 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد شامل سهام و حق تقدم بوده است.
سه نماد #سمگا، #پترول و #ولساپا لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به #شتران، #ومعادن و #فملی معطوف بود.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «استخراج کانه‌های فلزی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «هتل و رستوران» و «سایر واسطه‌گری‌های مالی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

اخبار موثر بر بازار:

بخش قابل توجهی از منابع مسدود شدن ایران در آستانه آزادسازی است
مبلغِ مذکور، چندین برابر ۴۷۰میلیون یورویی بوده که اخیرا پس از توافق ایران و انگلیس، وصول شد.
 
عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:
مذاکرات در چارچوب یک مسیر روشن برای ایران انجام شده است.
بخشی از مذاکرات مرتبط با مسائل سیاسی است و شنبه هفته آینده موضوعات سیاسی مذاکرات طی جلسه‌ای با مذاکره کنندگان هسته‌ای و با حضور آقای باقری مذاکره کننده ارشد ایران در وین بررسی خواهد شد./باشگاه خبرنگاران
 
وزیر نفت:
در عمر ۷ ماهه وزارت نفت دولت سیزدهم تا کنون ۱۶.۵ میلیارد دلار قرارداد جدید به امضا رسیده است
این قراردادها چند برابر قرارداد ایران با توتال برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بود که به نتیجه نرسید.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
مذاکرات بر اساس متون قبلی در حال انجام است و هیچ متن پیش‌توافقی و هیچ متن جدیدی تحت عنوان پیش‌نویس در مذاکرات تهیه و تدوین نشده است.
 
اوکراین: پیش نویس توافق با روسیه طی دو هفته آماده می شود
رستم امیرف عضو هیات مذاکره کننده اوکراین سه شنبه شب گفت:انتظار داریم پیش نویس توافق اولیه اما غیر نهایی با روسیه، ظرف دو هفته حاصل شود. /ایرنا