جزئیات خبر

Image
یکشنبه 28 فروردین 1401

رشد شاخص همراه با رشد دلار

در بازار بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۱۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۶۲۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۴درصد یعنی چهار هزار و ۷۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

شاخص کل با رشد هفت هزار واحدی معاملات امروز یکشنبه ۲۸فروردین ماه ۱۴۰۱ را به پایان برد. رشد هفت هزار و ۴۱۰واحدی (۰.۵درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۵هزار واحدی قرار داد. شاخص کل هم وزن با افزایش 3.341 واحدی به سطح 390.987 واحد رسید و شاخص فرابورس نیز با 148 واحد افزایش، به عدد 20.390 رسید.

بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص توسط فارس، نوری و وغدیر گذاشته شد، همچنین نماد های خودرو، کچاد و ومعادن مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «سرمایه گذاری‌ها» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «هتل و رستوران» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.
سه نماد #وتوصا، #آریا و #شجم لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به #فولاد، #فملی و #گنگین معطوف بود.
مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران معادل ۵۴میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری ۲۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.
امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۳۰میلیارد تومان بود.

 

اخبار موثر بر بازار:
 

اجرای پتروشیمی میانکاله تا بررسی دقیق زیست محیطی متوقف می‌شود.

وزیر نفت:طرح نمایندگان مجلس در انتقال تعهدات تامین قیر تهاتری سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰۱ لغو شود

 
بن بست ایجاد شده در مذاکرات برجام بر سر سپاه پاسداران، باز خواهد شد
 
موجودی برنج در کشور کافی است/ التهاب بازار برنج بزودی فروکش می‌کند
 
ضو کمیسیون اقتصادی مجلس : حذف حباب قیمت‌ها در بازار خودرو با عرضه در بورس
 
کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور ‌تصویب شد
 
صعود مجدد دلار به کانال ۲۸هزارتومان