جزئیات خبر

Image
دوشنبه 29 فروردین 1401

عبور شاخص از قله یک میلیون و پانصد هزار واحد

در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۸۴میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۶۸۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۳ درصد یعنی پنج هزار و ۵۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.
شاخص کل با رشد 26 هزار واحدی معاملات امروز دوشنبه 29 فروردین ماه ۱۴۰۱ را به پایان برد. رشد 26.654 واحدی (1.81درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و 501 هزار واحدی قرار داد. شاخص کل هم وزن با افزایش 6.782 واحدی به سطح 397.769 واحد رسید و شاخص فرابورس نیز با 311 واحد افزایش، به عدد 20.704 رسید.
بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص توسط شستا، پارسان و تاپیکو گذاشته شد، همچنین نماد های اپال، پاکشو و وبهمن مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.
سه نماد #پارسان، #شستا و #وبانک لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به #حفارس، #های_وب و #گنگین معطوف بود.
مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان   معادل ۵۶میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی حمل ‌و نقل بین‌المللی خلیج فارس با برتری ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.
امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۸۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۵۰میلیارد تومان بود.

تیتر اخبار:
رکوردشکنی اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی / مردم همچنان به کاهش تورم امید ندارند.

 
رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد می گوید : با مذاکراتی که با دولت انجام شده احتمال لغو عوارض صادراتی زیاد است.
 
خطیب زاده: جو وین منفی نیست و منتظر پاسخ مناسب آمریکا هستیم
 
خطیب زاده: به میزان تولیدمان نفت می‌فروشیم
 
احتمال بازنگری برای تغییر دامنه نوسان در ماه‌های آینده وجود دارد
 
رئیس سازمان خصوصی سازی:
مذاکراتی با شرکت‌های مختلف درباره عرضه بلوک‌های مدیریتی سهام استقلال و پرسپولیس درحال انجام است.
 
با ادامه وضعیت فعلی، نقدینگی به‌زودی از مرز ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان هم عبور می‌کند