جزئیات خبر

Image
سه شنبه 30 فروردین 1401

تاخت و تاز شاخص

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۶میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۲۹۰میلیارد تومان بود و اشخاص حقوقی ۱۷درصد یعنی ۹۰۰میلیارد تومان سهام خریدند.

شاخص کل با رشد 11 هزار واحدی معاملات امروز سه شنبه 30 فروردین ماه ۱۴۰۱ را به پایان برد. رشد 11.222 واحدی (0.75درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و 513 هزار واحدی قرار داد. شاخص کل هم وزن با افزایش 2.798 واحدی به سطح 400.574 واحد رسید و شاخص فرابورس نیز با 60 واحد افزایش، به عدد 20.765 رسید.
بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص توسط فارس، شپنا و شبندر گذاشته شد، همچنین نماد های وغدیر، کگل و رمپنا مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات کاغذی» و «مواد و محصولات دارویی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.
سه نماد #فملی، #شتران و #وسبحان لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #چکارن، #شپنا و #فپنتا معطوف بود.
مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۳۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی کارتن‌ ایران‌ با برتری ۱۷میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.
امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۰۰میلیارد تومان بود.

تیتر اخبار:
پرونده عوارض صادراتی روی میز نمایندگان مجلس
 
وزارت اقتصاد در صدر ابر بدهکاران بانک ملی اعلام شد
 
عراق: در سال ۲۰۲۰ هیچ پولی به ایران پرداخت نکردیم / تحریم‌ها مانع پرداخت مستقیم بدهی‌ها است
 
سخنگوی دولت: ماهی ۱۰ همت بدهی می‌دهیم!
 
پراید ۲۰۰ میلیون تومانی شد
 
نفت خاورمیانه گران‌تر شد
 
حذف یکباره ارز ۴۲۰۰ منتفی شد
 
انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی روی کدال
 
ممنوعیت صادرات برخی از اقلام کشاورزی
 
بورس بین الملل با تایید سازمان بورس راه‌اندازی می‌شود